Rådgivning

Forskningsprojekt Morgendagens Salg har dokumenteret, at danske B2B-virksomheder kan blive op mod tre-fire gange bedre til nysalg, mersalg og fastholdelse af kunder ved at arbejde mere strategisk og professionelt med salg.

 

Du har her adgang til en række gratis værktøjer, som giver inspiration og konkrete bud på, hvordan du som leder kan arbejde med salgets syv vigtigste udfordringer og tilhørende syv salgsdyder. Du kan også købe bogen, der i detaljer beskriver hvordan du implementerer resultaterne i din virksomhed.

Bogen om digitalt salg og markedsføring

Bogen ”Morgendagens digitale salg & markedsføring” bygger – som den første af sin slags – bro mellem digitalt salg og markedsføring og mellem teori og praksis. Den giver dig på en gang en enkel og praktisk introduktion til, hvordan du strategisk og praktisk arbejder med digitalt salg – i dag og i fremtiden. Du vil derfor opleve, at den er rig på eksempler og cases og er skrevet i et lettilgængeligt sprog. Samtidig er bogen velunderbygget med kilder hentet fra både klassiske og nye teorier inden for markedsføring, kommunikation, salg og journalistik.

Bogen om det bedste salg

"Morgendagens Salg & Salgsledelse" giver dig over 350 siders opskrift på, hvordan du og din organisation tackler salgets 7 hovedudfordringer og kan blive op til 4 gange bedre til nysalg, mersalg og fastholdelse af salg til eksisterende kunder. Du får en unik lære- og opslagsbog, som med afsæt i anerkendt teori giver dig en stribe praktiske forslag og modeller til, hvordan salgsstrategier, -processer og -organisationen skrues bedst sammen, så du bliver klar til morgendagens salg.

Morgendagens Acceleratorprogram

Tilmeld dig vores acceleratorprogram, som sætter din virksomhed i stand til at arbejde med salgets 7 dyder på tværs i organisationen. Over et 4 ugers faciliteret forløb – udviklet af forskerteamet i tæt samarbejde med 10 danske virksomheder – hvor du får sparring og konkrete værktøjer til at udvikle din salgspraksis. 

Acceleratorprogrammet starter med at afdække potentialer i din salgspraksis og udmunder i en konkret indsatsplan for hele organisationen. Er du medlem af DI Handel og/eller Business Danmark får du adgang til programmet til en særlig fordelagtig pris.



Spillet om Morgendagens Salg

Du kan også spille dig til mere viden og få nye ideer med hjem til, hvordan du kan løse salgets udfordringer. Vi har udviklet et banebrydende brætspil ”Spillet om morgendagens salg”, som over 1-3 timer lægger op til faglig refleksion på en sjov måde. Kræver min. 15 deltagere.


Lederguiden til mere salg

”Lederguiden til mere salg” er til dig, som vil i gang med at implementere salgets syv dyder i din virksomhed. Du får et 14 siders refleksionsværktøj med konkrete råd til, hvordan du kan arbejde med salgsudfordringerne, du møder i din dagligdag.

White paper om salgets 7 dyder

Danske B2B-virksomheder kan udnytte stort vækstpotentiale

Ny forskning viser, at danske virksomheder kan forløse deres fulde vækstpotentiale ved at arbejde mere strategisk med salg. Forskningen er gennemført af en forsker fra CBS og Customer Agency i samarbejde med DI Handel og Business Danmark. Forskningsprojektet “Morgendagens Salg” er banebrydende inden for et felt som salg, hvor der forskes 10 gange mindre sammenlignet med marketing.

 

7 salgsdyder kan påvirke vækst

Konkret identificerer forskningen 7 udfordringer ved salget, som det praktiseres i dag. Som svar på udfordringerne formuleres 7 salgsdyder, som direkte kan styrke din virksomheds vækst og toplinje, hvis de praktiseres. Det er dog få danske virksomheder, som i dag lever op til de 7 salgsdyder. Der er med andre ord et stort vækstpotentiale ved at arbejde mere strategisk med salg, sætte salgsfagligheden i højsædet og forny sælgerens og salgslederens roller.


Ny bog om ”Sales Governance”

Læs denne unikke bog om sales governance – spækket med metoder og modeller for, hvordan du sætter en klar retning for salget – og vækker din direktions eller bestyrelses interesse for dette ledelsesmæssigt blodfattige fagområde. Køb bogen – der er inspireret og skrevet af forskningsleder på Projekt Morgendagens Salg, CBS-professor Mogens Bjerre og Torben Ulrich, partner i The Value Footprint – og tag Sales Goveranace uddannelsen på HD på CBS.